søndag den 23. november 2014

Nu som bager !!

Jeg er trukket i Rudolf-forklædet, sat yndlingsjulemusikken på repeat, købt mange, mange pakker smør og er i fuld gang med at bage uforskammet mange VANILJEKRANSE – min absolutte favorit julesmåkage.

I morgen kl. 14 i overrækker vi Medusa-Copenhagen 10.000 kr. til RØDE KORS i Tivoli.
Pengene er samlet ind ved salg af Medusa-tasker, og jeg har inviteret en masse ind i vores lille hus til hygge og snak.
Alle vores mandagskunder i Medusa-boden ønsker jeg en glædelig-jul-om-en-måned med hjemmebagte vaniljekranse. Så der skal altså nogle stykker til …

Hvis du også er ved at komme i bage-julekage-humør eller bare altid er på udkig efter en go’ opskrift , så får du min opskrift her:

SMØRBAGTE RUDOLF VANILJEKRANSE
175 g smør
180 g mel
80 g kartoffelmel
130 g rørsukker
50 g finthakkede, smuttede mandler
1 vaniljestang
1 æg
Vaniljesukker efter smag og behag

Smuldr smør, mel og kartoffelmel med fingrene. Bland æg, rørsukker, finthakkede mandler og korn fra vanillestangen i og ælt dejen til en smidig, ensartet dej og sæt den i køleskabet i mindst en time.

Kør dejen i lange pølser i en kødhakkemaskine og skær pølsen ud i mindre stykker, der lukkes til en vaniljekrans og sættes på en bageplade med bagepapir..


Bag vaniljekransene til de er gyldne i en forvarmet ovn ved 180 grader i 5-8 minutter. Når de er gyldne er de færdige og så er det bare at vente på at de er kølet af. 

Vi ses, hvis ikke i morgen så en anden dag i Tivoli :O)

-Rie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar